ATIŞTIRMALIKLAR / DİYET YEMEKLER

Badem ve Yulaf Unu Seçenekleriyle Tahinli Kurabiye

Badem unlu Tahinli Kurabiye

Son zamanlarda birbirinden farklı beslenme önerileriyle karşılaşıyoruz. Bazı gıdaları hayatımızdan çıkarırken isimlerini ilk kez duyup denemeye başladıklarımız da epeyce fazla. Ama bir de değerini daha çok anlayıp daha sık kullanmaya başladıklarımız var ki ben listemde ilk sıraya tahini ekleyebilirim.

Badem unlu tahinli kurabiye ise bambaşka bir şey oldu. Şekeri, unu bıraktıktan sonra pastahane vitrinlerinde görüp özlediğim kurabiyelerden hem çok daha güzel hem de çok sağlıklı. Tarife rastladığımda dışındaki susam kaplamasıyla ilk görüşte kalbimi kazanmıştı zaten ama tadı ve kıtırlığı hayallerimin de ötesinde oldu. Üstelik o kadar kolay yapılıyor ki hızımı alamayıp badem unlu olanın arkasından bir de yulaf unuyla denedim. Her ikisi de şahane oldu. Tek farkları yulaflı olanın bir parça daha yoğun olması ve daha az kurabiye çıkması 😦

Badem unlu tahinli kurabiye

Daha önce badem unlu kurabiye denediyseniz buzdolabından çıkardıktan kısa süre sonra bir parça yumuşadıklarını fark etmişsinizdir. Badem unu yağlı olduğu için tereyağı gibi buzdolabında katılaşıp sıcakla birlikte yumuşamaya başlıyor. Yulaflı olanda böyle bir durum yaşamadım. Ayrıca tabi ki maliyet meselesi ve bulunma kolaylığı da var.

Tahinli kurabiye

Kısacası eğer glutensiz olsun isterseniz tabi ki tercihiniz badem unundan yana olacaktır. Ama glutensiz yulaf bulabilirseniz ya da yulaf yemekte bir sakınca görmüyorsanız bugünlerde hemen hepimizin evinde de olduğundan blendırla ya da kahve öğütücüsüyle ince un haline gelene kadar çekip kurabiyeleri hemen yapabilirsiniz.

Hamuru beş dakika içinde hazır oluyor. Badem unlu olandan 14, yulaf unlu olanından 9 kurabiye çıktı. Hamurdan cevizden azıcık daha küçük ( bir yemek kaşığı kadar) parçalar alıp yuvarlayıp susam çörek otu karışımının içinde her tarafı kaplanıncaya kadar çevirin. Ve tepside yuvarlak bir şekil verecek şekilde üzerinde bastırın.

Kurabiyeleri hazırladıktan sonra 15 dakika buzdolabında bekletmeniz gerekiyor. Benim fırın tepsim dolaba sığmadığı için kurabiyeleri kağıdıyla birlikte daha küçük bir çay tepsisinin üzerine kaydırarak aldım. 15 dakika sonra aynı şekilde fırın tepsisine transfer edip pişirdim. Orijinal tarifte pişme süresi olarak 8 dakika vermiş, üstleri kızarsın istediğimden 8. dakikadan sonra kontrol etmeye başladım. Badem unlu olanı 8 dakika, yulaflı olansa 12 dakikaya yakın sürede pişti.

Not 2; Orijinal tarifte kullanılan bal miktarını bir parça azalttım. 95 gr (5 çorba kaşığı) yerine 75 gr ve sonra da 2 çorba kaşığı kadar kullandım bence gayet tatlı oldu ama isterseniz 95 gr. olarak da kullanabilirsiniz. Bir de siyah susam(?) yerine çörek otu kullandım. Bir püf noktası da tahin konusunda. Beklemiş tahin sertleştiği için kurabiyenin de kıvamını bozuyor. Taze ve çok yoğun olmayan tahinle daha kolay şekil alan kurabiye hamuru yapabiliyorsunuz. Ben Serel marka kullandım. Kullanmadan önce de homojen olması için birkaç dakika çalkalayıp karıştırdım. (Orijinal Tarif için; buraya bir tık)

Malzemeler; (1 kap=200 ml)

  • ½ kap tahin (100 gr)
  • 3,5 yemek kaşığı bal (70-75 gr) (ya da vegan versiyonu için maple şurup)
  • ½ çay kaşığı vanilya
  • ¼ çay kaşığı karbonat
  • bir tutam tuz
  • 1 kap + 1 yemek kaşığı badem unu (100 gr) ya da aynı ölçüde yulaf unu
  • 3 yemek kaşığı susam
  • 2 yemek kaşığı çörek otu?

Yapımı;

Fırın tepsinize kağıt serin.

Susam ve çörekotu hariç tüm malzemeyi kaşık yardımıyla bir kapta karıştırın.

Susam ve çörekotunu bir kasede karıştırın.

Bir yemek kaşığı hamuru alıp elinizde yuvarlayarak top şekline getirin.

Susam ve çörekotunun içinde çevirerek her tarafının kaplanmasını sağlayın.

Fırın tepsisine koyun ve üzerine hafifçe bastırarak yarım santimetre kadar inceltirken aynı zamanda yuvarlak kurabiye şekli verin. İsterseniz bastırmak için düz tabanlı bir bardak da kullanabilirsiniz.

15 dakika buzdolabında bekletin.

180 derece önceden ısıtılmış fırında 8-12 dakika ya da üzeri altın sarısı olana kadar pişirin.

Süre bitince tepsiyi fırından çıkartıp soğumaya bırakın. Sıcakken (özellikle badem unlu olanı) fazlasıyla kırılgan olduğundan dokunmamaya çalışın.

İyice soğuduktan sonra keyfini çıkarın.

Yorum bırakın