ATIŞTIRMALIKLAR / DİYET YEMEKLER / Genel / KEK ve PASTALAR

Balkabaklı Şekersiz Muffin;

blog2018_1228_13573800
balkabaklı muffin

2018 benim için epey lezzetli bir yıl oldu. Yepyeni ve sağlıklı tarifler öğrendim, denedim ve bol bol da yedim. Bir kısmını burada paylaştım ama çok daha fazlası paylaşılmayı bekliyor. Bu yüzden 2019’a uzuuun bir yapılacaklar listesiyle giriyorum. Umarım 2018’den daha çalışkan olurum. Hepimize de hayallerimizin gerçekleştiği, umutlarımızın çiçek açtığı sağlıklı, mutlu ve leziz bir yıl diliyorum.

Bir süredir denemek istediğim tariflerden biri de balkabaklı muffindi. Balkabağı pazarda yerini aldığına göre bize de bu güzel renkten yararlanmak düşüyor. Bu tarifi iki şekilde denedim ve her ikisi de şahane oldu. Hamur oldukça fazla, 12 muffin çıkıyor bu yüzden isterseniz hamuru iki parçaya bölüp bir kısmını damla çikolatalı, bir kısmını sade, fındıklı ya da kuru üzümlü yapabilirsiniz. Tamamen size kalmış. Tarifin yıldızı balkabağı püresini hazırlamak da çok kolay. Kesilmiş balkabağı dilimlerini pişirme kağıdı serilmiş bir fırın tepsisine sıralayın ve arada bir kontrol ederek iyice yumuşayana ve üstleri hafif karamelize olana kadar pişirin. Sonra blender ya da mutfak robotunda püre haline getirin. Fazlasını kilitli buzdolabı poşetine koyup dondurabilirsiniz. Böylece ne zaman isterseniz bu çok kısa sürede ve ortalığı fazla dağıtmadan pişerebileceğiniz şahane tarif için kullanabilirsiniz.

blog2018_1228_13580200
balkabaklı şekersiz muffin

Ben orijinal tarifi elimdeki malzemeye göre biraz değiştirdim. Glutensiz yulaf unu ya da yulaf tercih ederdim ama her yerde bulunmadığı için kullandığım yulafı blenderdan geçirerek un haline getirdim. Maalesef mutfak robotu un inceliğinde öğütemediği için bu konuda biraz zayıf kalıyor.

Baharat konusunda daha cömert davranıp zencefil, karanfil gibi hoş kokular ekleyebilirsiniz ki eminim çok yakışır. Eğer süt kullanmıyorsanız badem sütü tercih edebilirsiniz. Hindistan cevizi yağınız yoksa ki bende yoktu ilk seferinde eritilmiş tereyağı ve ikinci kez yaptığımda ise ayçiçek yağı kullandım. Her ikisi de çok lezzetli oldu. Afiyet olsun.

blogDSCF0031
balkabaklı damla çikolatalı muffin

Küçük bir not; Damla çikolatalı olanı yemeden önce çikolatasının birazcık donması için buzdolabında bekletirseniz kağıdından çıkartması daha kolay oluyor.

Malzemeler; (kap= 200 ml)

  • 3 kap yulaf unu
  • 1 ½ çay kaşığı karbonat
  • ¾ çay kaşığı tuz
  • 2 yumurta
  • 1 kap süt (ya da badem sütü)
  • 1 kap balkabağı püresi (fırınlandıktan sonra blenderla püre yapılmış)
  • ½ kap bal (ya da marple şurup) damla çikolata kullanmıyorsanız bir parça daha ¾ gibi arttırabilirsiniz.
  • 3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı ( ya da hindistan cevizi yağı ya da ayçiçek yağı)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket damla çikolata (isteğe bağlı ya da ceviz, fındık parçaları)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın

Yapımı;

  • Muffin tepsisine kağıtları yerleştirin ve fırını 180 derece ısıtın.
  • Yulafı blenderda çekerek ince un haline getirin.
  • Yulaf ununa tarçın, tuz ve karbonatı ekleyip bir kaç kez blenderda çekin.
  • Başka bir kapta yumurta, süt, balkabağı püresi, bal, yağ ve vanilyayı çırpın.
  • Kuru malzemeyi ekleyip karıştırın. Damla çikolatayı ekleyip yavaşça tekrar karıştırın.
  • Muffin kalıplarını çok fazla doldurmamaya dikkat ederek hamuru paylaştırın.
  • 20-25 dakika kadar kontrol ederek pişirin.
  • Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın.
  • Çikolatanın sertleşmesi için buzdolabında yarım saat kadar bekletin. Afiyet olsun.

Orijinal tarif için;buraya bir tık.

Yorum bırakın