ATIŞTIRMALIKLAR / DİYET YEMEKLER

Ballı, Susamlı Kraker

susamlı ballı kraker

Tatlı söz konusu olduğunda irademe hakim olmakta gerçekten zorlanıyorum. Özellikle soğuk günlerde eve gelince nedense aklıma gelen ilk şey de tatlı oluyor. Bu yüzden azıcık malzemeyle çok lezzetli şeylerin ortaya çıktığı sağlıklı tatlı tariflerini, bir de vicdan azabı çektirmiyorsa çok seviyorum.

Ballı, susamlı kraker tarifini bir dergide görmüştüm. (Maalesef adını yazmamışım ama büyük ihtimalle “Yum” dergisi olduğunu sanıyorum.) Tıpkı markette kasanın önünde duran, her seferinde içeriğini okuyup almaktan vazgeçtiğim susamlı atıştırmalıklara benzediği için denemeyi çok istediklerimden biriydi. Ve neyse ki sonuç şahane oldu.

Sadece dört malzemeyle; susam, azıcık bal, azıcık badem unu ve hindistancevizi yağı kullanarak yapılıyor. Ben son zamanlarda susamı oldukça çok kullanıyorum çünkü bu küçücük tohumların içinde bir hazine yatıyor. Manganez, demir, çinko, kalsiyum gibi birçok mineral ve B1 vitamini içeriyor. Kalp, eklemler, cilt ve saç için faydalı olmasının yanısıra yüksek oranda lif içerdiğinden sindirim sistemi için de öneriliyor. Üstelik kansızlığı önleme gibi bir özelliği de var.

susamlı ballı kraker

Tarife gelince; bu aşırı kolay ve aşırı lezzetli susamlı krakerler birkaç dakikada hazırlanıyor ve sadece 10 dakikada pişiyor. En zor kısmıysa soğuması için sabretmek. İyice soğumadan keserseniz dağılma riski yüksek. Soğuduktan sonra küçük dikdörtgenler olacak şekilde kestim ve yemeden önce iyice çıtırlaşsınlar diye buzdolabında beklettim. Afiyet olsun.

Malzemeler; (1 kap= 100 ml)

  • -2 kap susam
  • -1 kap badem unu
  • -Yarım kap bal
  • -Çeyrek kap erimiş hindistancevizi yağı

Yapımı;

-Fırınınızı 180 derecede ısıtın

-Tüm malzemeyi bir kapta iyice karıştırarak hamur haline getirin.

-Hamuru pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye döküp üstüne bastırarak düzeltin.

-Üzerine pişirme kağıdı serip merdaneyle yaklaşık yarım santim kadar inceltin.

-Üstteki pişirme kağıdını dikkatlice kaldırıp tepsinizi fırına yerleştirin.

-10 dakika kadar pişirip fırından çıkarın ve iyice soğuyunca dilimleyin.

-Çıtırlığını koruması için krakerlerinizi buzdolabında saklayın.

Yorum bırakın