ATIŞTIRMALIKLAR / Genel / KEK ve PASTALAR

Danimarka’dan Havuçlu Kek

Labne kremalı havuçlu kek

Bu tarifle, Fas’ın bol baharatlı, acılı ve insanın içini ısıtan sıcak topraklarından, buz gibi soğuğunu hoş kokulu ve leziz fırın ürünleriyle telafi eden İskandinav ülkelerine uzanıyoruz. Ben de uzun zamandır kek yapmamıştım. Gelmeyen kış, yağmayan kar derken havuçlu ve tarçın kokulu bir kekle kış özlemimi gidermeye çalıştım.

Tarif biraz şaşırtıcı çünkü içinde sıvı yok, yani süt, su eklenmemiş o yüzden çok kabaran klasik keklerimize benzemiyor. Ama korkmayın tabiki bir parça kabarıyor. Orijinal tarifte 20 cm lik kare kalıpta pişirilmiş. Böyle bir kalıp bende olmadığı için 28cm’lik düz bir kelepçeli kalıpta pişirdim. Siz de kenarları düz bir kalıp ya da tepside pişirebilirsiniz. Tabiki pişme süresi değişeceğinden lütfen kontrol etmeyi unutmayın. Ben yine annemin aşırı yavaş fırınını kullandım ve tarifte verilen süreden 10-15 dakika kadar daha uzun sürede pişti. O yüzden 25. dakikadan sonra gözünüz kekin üstünde olsun. Bir bıçakla kontrol edin, temizse keki de fırından çıkartmanın vakti gelmiş demektir. Üstü kremayla kaplanacağından bıçak izini ya da izlerini de sorun etmeyin 🙂

Kremalı havuçlu kek

Anladığım kadarıyla Danimarka’lılar şeker konusunda oldukça cömert. Ben genelde kek yaparken şekeri 200 ml’lik klasik su bardağından bir parmak kadar eksik koyuyorum ve bana iyiymiş gibi geliyor. Her ne kadar malzemeleri yazarken orijinaline sadık kalsam da şekeri her zamanki kadar kullandım. Siz de damak tadınıza göre şeker ölçüsünü değiştirebilirsiniz. Ayrıca kekin içinde üzüm, üstünde de çok leziz ve gerçekten çok yakışan şekerli bir krema olduğunu da göz önüne alarak miktarı ayarlayabilirsiniz.

Labne kremalı kek

Afiyet olsun.

Malzemeler; 1 kap=250 ml

¾ kap eritilmiş tereyağı
¾ kap şeker (ben 200 ml su bardağının 3/4 şeker kullandım)
¾ kap rendelenmiş havuç
1 çay kaşığı tarçın
2 yumurta
1 paket vanilya
yarım çay kaşığı tuz
1,5 kap un
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
yarım kap sarı kuru üzüm

Kreması için malzemeler;

¼ kap oda sıcaklığında tereyağı (70 gr kadar)
100 gr labne peynir
1 kap pudra şekeri

süslemek için yarım kap kırılmış badem

Yapımı;

Kek kalıbınızın tabanına fırın kağıdı yerleştirip kenarlarını da yağlayın
Un ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın.
Geniş bir kapta eritilmiş tereyağını ve şekeri çırpın, yumurtaları ekleyip açık sarı olana kadar çırpın.
Tuz, tarçın ve vanilyayı ekleyin
Havuç rendesini ekleyip karıştırın.
Unu ilave edin.
Kuru üzümü ekleyin.
Hazırladığınız kek kalıbına döküp üstünü düzeltin.
180 derecede 30-35 dakika kontrollü şekilde pişirin.

Kremayı yapmak için

Tereyağı, labne peynir ve pudra şekerini önce yavaşça karıştırıp sonra mikserde pürüzsüz bir krema kıvamına gelene kadar çırpın ve buzdolabında bekletin.

Kek soğuduktan sonra kalıptan çıkartıp kremayı üzerine sürün ve bademlerle süsleyin.

Not; Kavrulmamış badem kullanıyorsanız pişirme kağıdı serdiğiniz tepside 150 derecede 5-10 dakika kadar kavurun.

Yorum bırakın