ATIŞTIRMALIKLAR / Genel / KEK ve PASTALAR

Zencefilli Kurabiyeler;

Kış insanı olarak hala bir ümit kar yağmasını bekliyorum ama hava durumuna bakınca boş bir hayal olduğu anlaşılıyor. Yine de eve biraz kış havası getirmek için kuzey ülkelerinden bir tarif denedim.
İskandinav ülkelerinin yeni yıl klasiği olan zencefilli kurabiyeleri biz de çok sevdik. Bundan önce de değişik reçeteler denemiştim ama en sevdiğimin bu olduğunu söyleyebilirim.

Zencefilli kurabiye

Portakal kabuğu, tarçın, zencefil, karanfil bir arada enfes bir aroma oluşturmuş ve yumuşak kurabiye sevenler için ideal bir tarif. Ama birkaç küçük değişiklik yaptım. Sonuçta İskandinav ülkelerinde kullanılan malzemenin aynısını kullanamıyoruz ve bu farklar muhtemelen tariflerde de bir parça değişiklik gerektiriyor, özellikle unun cinsi farklılıklara neden olabiliyor. Ben de hamuru hazırlarken bazı şeyleri değiştirdim, 3 ¾ kap un kullanılmıştı, sonrasında gerek duyarsam eklerim diye düşünerek 3 kap kullandım ama fazlasını eklemedim. Muhtemelen makinada değil elde yoğurduğum için hamur kolayca toparlanmadığından 1 kaşık suyu 2 ye çıkardım. Şeker 1,5 kap kullanılmıştı 1 kap kullandım, fazla geleceğini düşünürseniz siz biraz daha az tercih edebilirsiniz.

Ve yine en büyük sorunum olan aşırı yavaş pişiren fırın yüzünden kesin bir dakika veremiyorum, 180 derecede 15 dakika kadar pişirdim ama tarifte 8-10 dakika ya da çok kahverengi olmadan fırından çıkarın diyor. Kurabiyeler ince olduklarından 8-15 dakika kontrollü pişirmenizi öneriyorum.
Afiyet olsun. Mutlu Yıllar

Zencefilli kurabiye

Malzemeler (1 kap=250 ml)

1 kap yumuşamış tereyağı
1 kap şeker
1 yumurta
1.5 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı pekmez
2 yemek kaşığı su
3 kap un
2 çay kaşığı karbonat
2 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı toz zencefil
yarım çay kaşığı toz karanfil

Yapımı

Bir kapta un, karbonat, tarçın, zencefil ve karanfili karıştırın.


Geniş bir kapta tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.


Yumurtayı ekleyin ve açık sarı bir renk alana kadar çırpmaya devam edin.


Portakal kabuğu rendesini, pekmezi ve suyu ekleyip karıştırın.


Unlu karışımı ilave edin ve bir hamur elde edene kadar yoğurun. Bu aşamada tüm malzemenin birleşmesi biraz zaman alabilir ama pes etmeyin hepsi güzel bir hamur haline geliyor.


Streç filmle sarın ve birkaç saat ya da bir gece kadar buzdolabında bekletin.


Kolay çalışmak için hamuru 2 parçaya bölün. Yuvarlak somunlar haline getirin.


Fırın tepsinize pişirme kağıdı serin. Fırınınızı 180 derecede ısıtmaya başlayın.


Hafifçe unladığınız bir yüzeyde oklava ya da merdane ile hamuru 2-3 mm kalınlığında açın. Kurabiye kalıbı ile keserek tepsiye yerleştirin.


Bu aşamada hamur henüz soğuk olduğundan bir parça zor açılabilir. Dağılan hamur parçalarını toparlayıp birleştirin ve tekrar açın. Güzel şeylere çok da kolay ulaşılmadığını hatırlayın.


8-10 dakika ya da kurabiyeler tatlı bir kahverengi olana kadar ve yine kontrollü şekilde pişirin.


Fırından çıkarttıktan sonra iyice soğumalarını bekleyin.

Yorum bırakın