ATIŞTIRMALIKLAR / DİYET YEMEKLER / Genel

Ev Yapımı Şekersiz Nutella Tarifi

Ev yapımı şekersiz nutella

Yeni yılda, yeni hedefler ve tabii ki yeni bir tarifle geri döndüm. Tatlı mi tatlı, sağlıklı mı sağlıklı, enerji deposu, kötü gün dostu, evdeki herkesin (tabii paylaşmak isterseniz) keyifle yiyeceği ev yapımı, şekersiz nutella tarifi sayesinde artık sadece koklamakla yetinmeyip kavanozun dibini görecek ve bunun için de suçluluk hissetmeyeceksiniz.

Ev yapımı nutella

Her zamanki gibi orijinal tarifte küçük değişiklikler yaptım.Çiğ fındığı fırınlayıp, kabuklarını temizleyip kullanmak zor geldiğinden doğrudan kavrulmuş fındık kullandım. Vanilya özütü malesef bir servet değerinde ve bulması da oldukça zor o yüzden sadece birkaç parça limon kabuğu ekledim. Aslına bakarsanız limon-kakao ve portakal- kakao çiftine bayılırım ama fındığın şahane kokusunu bastırmasını istemediğim için çok az ekledim ama tercih sizin, vanilya, limon ya da istemezseniz hiçbir şey eklemeyin çünkü olduğu gibi de çok güzel.

Ancora Organik Elma Özü

Tarifte yazan bal yerine aynı ölçüde Ancora organik elma özü kullandım. Bir süredir merak ettiğim bir malzemeydi, fırsat bu fırsat deyip bu tarifte denedim ve çok da güzel oldu. Ambalajında yazdığına göre organik elmaların vakum altında koyulaştırılmasıyla elde ediliyormuş, katkı maddesi ve ekstra şeker yok, bal kıvamında ve çok da lezzetli. Ama benim için en büyük artısı bal gibi keskin bir tadının ve kokusunun olmaması bu yüzden pişirilen tariflerle de denemek için sabırsızlanıyorum. Umarım iddia edildiği kadar masumdur dedikten sonra kavanozlar ve kaşıklar hazırsa tarife geçiyorum.

Malzemeler (1 bardak=250 ml)

  • 200 gr kavrulmuş fındık
  • Bir çimdik tuz
  • 3 yemek kaşığı erimiş hindistan cevizi yağı
  • 2 yemek kaşığı organik elma özü ya da bal
  • 1/3 bardak kakao
  • 100 ml su
  • Limon kabuğu rendesi

Yapılışı

  • Kavrulmus fındığı, krema haline gelene kadar, mutfak robotunda kısa aralıklarla çekin. Hemen olmadığı için ümitsizliğe kapılıp bırakmayın, biraz zaman alan bir iş. Ama sonunda krema haline geliyor.
  • Tuz, hindistan cevizi yağı ve elma özünü ( ya da bal) ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar, 2-3 kez daha mutfak robotunu çalıştırın.
  • Kakao ve suyu ekleyip aynı işlemi tekrarlayın. Suyun önce yarısını ekleyin karıştırıp kıvamı kontrol edin ve kalanı ekleyin.
  • Nutellanız artık hazır. Bir kavanoza aktarıp, birkaç limon kabuğu ekleyin ve keyfini çıkarın. Afiyet olsun

Orijinal tarif Yum. Jo Anderson

Not: Ürün tanıtımı ya da reklam değildir.

Yorum bırakın