ATIŞTIRMALIKLAR / DİYET YEMEKLER / Genel / KEK ve PASTALAR

Mısır ve Hindistan cevizi Unlu Glutensiz Muffin

Mısır ve hindistancevizi unlu glutensiz muffin

Hindistan cevizi unuyla ikinci  maceram başarıyla sonuçlandı. İlk denemede yaptığım pancake içler acısı olduğundan uzun süredir kendisinden soğumuş, denemeleri askıya almıştım. Her ne kadar hindistan cevizi kokusunu sevsem de neden bilmiyorum  hamur işinde beni pek çekmedi. Her neyse, geçenlerde  hindistancevizi ununa adanmış bir kitap buldum  ve işte o kitaptan ilk tarif geliyor, umarım siz de tarçınlı muffin seviyorsunuzdur.
Çok basit malzemelerle 6 adet, tarçın kokulu, şahane muffin yapılabiliyor. Bu tarifte tek sorunum şeker meselesi oldu ama sadece 2 kaşık olduğundan bir kaçamak için masum sayılır diyerek kullandım. Bal da tercih edilebiliyor ama denemeden yazmak istemedim. En kısa zamanda onu da eklerim.
Tarifte dikkat etmek gereken bazı noktalar var. Ölçüler kaşıkla olduğundan ve hepimizde ölçü kaşığı bulunmadığından -ki hemen edinmem gerektiğine karar verdim- kaşığı çok doldurmamak gerekiyor. Hindistan cevizi unu çok lifli olduğundan fazla su çekiyor bu yüzden çok tepeleme olmayan iki kaşık yeterli. Ayrıca topaklı olduğundan mutlaka elemek şart. Mısır unu ise 3 yemek kaşığı kullanılacak, yarım su bardağından bir santim daha az bir miktara denk geliyor. Orijinal tarifte tarçın sadece keklerin üstüne serpmek için kullanılıyor ama ben daha çok koksun diye azıcıkta içine ekledim.
Son olarak, bir süredir muffin kağıtlarıyla biraz sorun yaşıyorum. Keklere yapışıp kalıyorlar bu yüzden artık onları da hafifçe yağlıyorum, piştikten sonra çok kolay çıkıyorlar size de öneririm.

Malzemeler

3 yumurta
3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı ya da hindistancevizi yağı
2 yemek kaşığı şeker
1/4 çay kaşığı vanilya
1/4 çay kaşığı tuz
1/4 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı elenmiş hindistan cevizi unu
3 yemek kaşığı mısır unu (yarım bardaktan biraz eksik)

Üstü için;

1 yemek kaşığı tarçın
1 yk kaşığı şeker

Yapımı

Fırını ısıtmaya başlayın.
Mısır unu, elenmiş hindistan cevizi unu ve kabartma tozunu bir kasede karıştırın.
Yumurta ve 2 yemek kaşığı şekeri çırptıktan sonra süt, yağ, tarçın,vanilya ve tuzu ekleyip tekrar çırpın.  
Un karışımını ekleyin ve 2 dakika kadar çırpın.
6 adet yağlanmış muffin kalıbına paylaştırın.
1 yk şeker ve 1 yk tarçını karıştırıp keklerin üstüne serpin.
200 derecede 15 dakika kontrol ederek pişirin.