ATIŞTIRMALIKLAR / DİYET YEMEKLER / Genel / Hafif Yemekler / YEMEKLER

Fırınlanmış Baharatlı Kabak;

Kabakla ilişkimi tatlının bir tık ilerisine yani çorbaya kadar ilerletmek benim için epeyce bir gelişmeydi. Ama bu tarifle dev gibi bir mesafe kat ettiğimi, radikal bir ilerleme kaydettiğimi hissediyorum. Bundan sonra daha ne olur bilemem derken denemek istediğim 2 kabak tarifi daha olduğunu hatırlayıp, yine büyük konuşmamak için şimdilik susuyorum.

Baharatlı Fırınlanmış Kabak

Kişniş, kimyon, rezene, tarçın, sarımsak ve acı biber kabakla, aynı tarifte herhalde şaka olmalı bir de üstüne bal ve o da yetmez diye limon eklenmiş. Ama o kadar çabuk bitti ki şimdi düşününce sanki hayalmiş gibi geliyor. Biraz abarttım mı? Pek sanmıyorum gerçekten bir çırpıda bitti. Fas mutfağında kuskus ve salatalarla birlikte yeniyormuş. Bizde kuskus olarak satılanla aynı olmadığı için şimdilik denemedim. Ama şunu söyleyebilirim ki baharatlarla fırınlanmış kabak tek başına bile şu soğuk günlerde içinizi ısıtacak farklı ve özel bir lezzet.

Fırınlanmış Balkabağı

Ben butternut squash kullandım bu aralar Migros da bulunuyor. Kabuğu ince olduğundan daha kolay soyuluyor ve hakkaten lezzetli. Ama bulamazsanız orijinal tarif zaten bildiğimiz balkabağı ile yapılmış. Pişme süresi için yine annemin aşırı yavaş pişiren fırını yüzünden net bir dakika veremiyorum. Orijinalinde kalın tabanlı toprak kapta pişiyor ve süre için 35- 40 dakika demiş. Ben borcamda pişirdim yine o kadar sürdü ama her ihtimale karşı 20. dakikadan sonra kontrollü gitmekte fayda var. Kabağın dağılıp püre olacak kadar yumuşamasına izin vermeyin ki tabakta güzel görünsün.

Baharatlı Balkabağı

Malzemeler;

Küçük boy butternut squash ya da 300-500 gr kadar balkabağı
2 çay kaşığı kişniş tohumu
1 çay kaşığı kimyon tohumu
1 çay kaşığı rezene tohumu
1-2 çay kaşığı toz tarçın
2 adet kurutulmuş acı biber (küçük doğranmış)
2 diş ezilmiş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1-2 yemek kaşığı bal
dilimlenmiş 1 limon

Yapımı;

Fırınınızı 200 derece ısıtın

Çekirdeklerini çkardıktan sonra kabağını 1-2 cm kalınlığında hilal şeklinde dilimleyin ve kabuğunu soyup tabanı kalın bir fırın kabına yerleştirin.( borcam kullandım)

Bir havan kullanarak kuru baharatları ve tuzu ezip toz haline getirin. Sarımsağı ekleyin ve macun kıvamına gelene kadar ezin. 2 yemek kaşığı zeytinyağını ekleyip karıştırın.

Karışımı kabakların üzerine dökerek elinizle her kabak dilimini bu karışımla ovalayın. Kalan yağı kabakların üzerinde gezdirin.

Kabakları fırında 30-40 dakika kadar yumuşaklıklarını kontrol ederek pişirin.

Tepsiyi fırından çıkarıp üzerine balı gezdirip karıştırın ve 10 dakika daha fırınlayın.

Kabakları fırından çıkardıktan sonra bir parça tuz ekip servis tabağına alın, yanında limon dilimleri ile sıcak olarak servis edin.

Afiyet olsun.

Vegetarian Tagines and Couscous; Ghillie Başan

Yorum bırakın